YOGA

VIL GØRE DIN KROP MERE FLEKSIBEL OG
DIT SIND MERE ROLIGT.

PRODUKTER

  • 5-turskort
  • Fuldtidsabonnement
  • Drop-in
  • Workshops

OM YOGAKLASSERNE

Yoga betyder noget forskelligt for de fleste af os og i santosha har vi gjort meget ud af, at du kan praktisere yoga på den måde, som du ønsker det.

Vi har undervisere indenfor Hatha, Yin, Vinyasa, Ashtanga, Restorativt samt skønne blandinger af yogaformerne.

Uanset niveau er du altid velkommen på alle klasser og du vil uanset din erfaring få et godt udbytte af alle vores klasser.

I Santosha arbejder vi både med åbne yogaklasser og særlige yogaforløb:

Yogaklasser – Under ”Holdplan” kan du se alle de klasser du kan tilmelde dig, når du har månedsabonnement eller titurskort.

Yogaforløb – Her er der et særligt fokus over en periode af tid. Du kan se og tilmelde dig disse forløb via “produkter”.

Vores ønske er, at du finder et godt match mellem dine ønsker og vores udbud af yogaformer og lærere. Hvis du er det mindste i tvivl, skal du endelig bare spørge.

YOGASTILARTER

Hatha – Hatha yoga er en basic yogapraksis, der indeholder klassiske yogaasanas (stillinger), meditation og åndedrætsøvelser – oftest udført i et roligt tempo med pauser mellem asanas. Fokus i Hatha Yoga er typisk på at udføre de klassiske stillinger korrekt og efter kroppens kunnen. Ha betyder ‘sol’ på Sanskrit og tha betyder ‘måne’.

Vinyasa – Vinyasa yoga rummer en mere dynamisk praksis hvor du vil opleve et flow mellem dine asanas og hvor din vejrtræning og bevægelser synkroniseres. Underviseren designer flowet så klassen vil sjældent være den samme.

Asthanga – Denne yogastilart ligger til grund for mange andre typer af Vinyasa yoga og er en fysisk krævende yogaform, der giver styrke, fleksibilitet og udholdenhed. I Ashtanga yoga laver man faste serier af stillinger, der udføres i flow og med fokus på åndedrættet.

Dynamisk – Her mixes alle yogaformer på en skøn og altid ny måde.

Yin – Yin er en stille og meditativ yogaform. I Yin yoga arbejder man passivt med strække kroppens bindevæv, og det er et godt supplement til de fleste andre yogastilarter, hvor man arbejder med at styrke og strække musklerne. I Yin yoga holdes stillingerne i længere tid (fra 3 til 10 min), så der er tid til at give slip og lade tyngdekraften gøre sit arbejde.